zondag 13 november 2011

Pop-upstore met Timberland, Magnolia en Lombardia - keyword: personalisation!

foto: a fashion girl

Naast Labellov duiken er deze week nog andere fashion events op in Antwerpen. Van 15 tot en met 19 november kan je heel persoonlijk met mode, beauty en food aan de slag in de pop-upstore van Timberland, Magnolia en Lombardia. Je kan er je gepersonaliseerde bootschoen ontwerpen, kennismaken met natuurlijke beauty-producten van Magnolia en je eigen Lombardia-'survival kit' samenstellen met de favoriete smaken van onder andere Walter Van Beirendonck en Raf Simons. Ik ontving afgelopen vrijdag al een voorproefje en het is de moeite!


foto: a fashion girl
Natuurlijke make-up van FACE.


Het idee van de pop-upstore ontstond in de Japan. De oorspronkelijke bedoeling was limited editions in de kijker zetten. Deze betekenis wordt in ere hersteld van 15 tot 19 november. Timberland, Magnolia en Lombardia geven dan elk hun interpretatie van ‘customization’ Niets is immers zo ‘limited’ als personalisatie. Ook zetten ze alledrie natuurlijke, ecologische producten in de kijker.


foto: a fashion girl
Yummie gezonde hapjes van Lombardia.


Timberland: creëer je eigen bootschoen
Naast dertig damesmodellen uit de wintercollectie wordt in de pop-upstore ook het concept ‘Design Your Own’ voorgesteld. Centraal daarbij staat de comeback van het icoon uit de geschiedenis van het merk: de bootschoen. Niet toevallig aangezien deze sportieve mocassin de hoofdrolspeler is in de collectie 'spring/summer 2012'. Met enkele muisklikken op de computer kunnen bezoekers hun persoonlijke versie van deze must-have ontwerpen. Door te spelen met kleuren, veters, rivetten en zolen is een unieke ontwerp gegarandeerd. De prijs van zo'n exemplaar bedraagt tussen de 120 en 180 euro. Hieronder alvast mijn eigen ontwerp.

foto: Timberland

De initialen staan voor AFG (a fashion girl), maar dan ik het Grieks - wat ik ooit nog gestudeerd heb. Mijn eigen initialen zijn nogal ongelukkig MS of SM. Twee afkortingen die niet zo'n goede betekenis hebben. Op de voorstelling van de pop-upstore afgelopen vrijdag konden twee gelukkigen hun eigen ontwerp winnen. Jammer genoeg was ik er niet bij, maar het ontwerpen op zich was ook al heel leuk.


foto: a fashion girl
Het linkse ontwerp heeft veel weg van het mijne - dus toch een goede poging van mij!


In de pop-upstore kunnen bezoekers ook de Timberland 'winter 2011'-collectie ontdekken. Enkele toppers uit deze collectie zijn o.m. de Mount Holy Boots en de Suspension Heel Boots.


foto: a fsahion girl
Heel interessant: deze pumps hebben een speciale zogenaamde 'suspension'-heel.
Dankzij deze technologie zouden schokken beter geabsorbeerd worden.
Zo wordt het dragen van hakken veel comfortabeler, belooft Timberland.

foto: a fashion girl

foto: a fashion girl



Magnolia: natuurlijke beauty-producten
Maar niet alleen met de bootschoen kan geëxperimenteerd worden. Bezoekers van de pop-upstore worden ook uitgenodigd om de natuurlijke schoonheidsproducten en parfums te ontdekken die het best bij hen passen. Audrey Heselmans, stuwende kracht achter de online-beautyshop Magnolia, is trouwens niet aan haar proefstuk toe. Sinds begin dit jaar opent ze één week per maand een ‘Pop-Up Boudoir’ in Antwerpen. Daarnaast doet ze ook andere steden aan met de achterliggende idee om haar virtuele klanten persoonlijk face-to-face-advies te geven.


foto: a fashion girl
Biologisch eau de parfum

foto: a fashion girl



Lombardia - Stel je eigen survival kit samen
Ook uniek in België is Lombardia, al 39 jaar een gevestigde waarde bij liefhebbers van vegetarische en veganistische voeding. In 2006 lanceerde eigenaar Alain Indria een cafeïnevrije thee op basis van gember en citrusvruchten onder de naam GingerLove. In de pop-upstore stelt Lombardia een selectie voor van zijn sterproducten. Naast GingerLove, waar o.a. Sting een grote fan van is, staan op het schap onder meer ook Herbamare (bio-kruidenzout en favoriet van Jamie Cullum), Royal Jelly (favoriet van Raf Simons) en Vita Coco dat op de draaitafel staat van DJ Tiësto. Bezoekers kunnen een persoonlijke selectie maken en op die manier hun eigen ‘survival kit’ samenstellen.


foto: a fashion girl
De beroemde schuimende gemberthee, GingerLove, mag niet ontbreken in je survival kit.
Wanneer je er witte wijn aan toevoegt, krijg je btw een pittige cocktail.


Op de voorstelling van de pop-upstore ontmoette ik de sympathieke style consultant Linda Van Waesberge.

foto: a fashion girl


Praktisch
Pop-upstore Timberland, Magnolia en Lombardia
Verlatstraat 29, 2000Antwerpen
van 15 tot en met 19 november
van 11 tot 19 uur
Facebook-event: https://www.facebook.com/#!/event.php?eid=241964355852379
Meer info: www.timberland.eu, www.magnolia.be, www.lombardia.be

Wanneer je niet in de pop-upstore raakt, kan je je fantasie de vrije loop laten op de site van Timberland UK (http://www.timberlandonline.co.uk/). Jammer genoeg leveren ze enkel in de UK, dus je kan je zelf ontworpen schoenen, dan wel niet bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen